Ruszyła platforma edukacyjna dla konsumentów oraz szkolenia dla rzeczników. Sprawdź na www.portaledu.lidl.pl. To działania sieci dyskontów Lidl Polska w związku z wykonaniem decyzji UOKiK.
Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję „Płacimy za oceny” w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd. Konsumenci nie dowiedzieli się z nich, że najpierw muszą wydać 300 zł, a rabat dostaną dopiero przy kolejnych zakupach. Osoby, które skorzystały z promocji, otrzymają od spółki dodatkowe 60 zł.
Dbając o bezpieczeństwo seniorów Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Policją i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W ubiegły piątek 26 października br. w Biurze Terenowym ZUS w Pleszewie, w ramach ogólnopolskiego „Dnia Seniora” zorganizowano stoisko informacyjne Policji, Banku Pocztowego, Banku Spółdzielczego oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pleszewie.
PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć. PZU zmieni zasady , gdy klient będzie wypowiadał umowę OC.
Komisja Europejska przygotowała pakiet zmian, które zwiększą ochronę praw konsumentów. Obejmą one m.in. zakupy przez internet, usługi cyfrowe, kwestie podwójnych standardów produktów w różnych krajach. Dziś w Warszawie trwa obywatelski dialog konsumencki na ten temat.