"Wszyscy, z definicji, jesteśmy konsumentami. Konsumenci stanowią największą grupę ekonomiczną w gospodarce, wpływającą oraz pozostającą pod wpływem prawie każdej publicznej i prywatnej decyzji ekonomicznej... Ale są oni jedyną ważną grupą, której zdanie często nie jest wysłuchane".
John F. Kennedy, 15 marca 1962 r.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie
Starostwo Powiatowe w Pleszewie
ul. Poznańska 79 budynek D
parter, pokój nr 303
tel. (62) 7429 – 687- biuro Rzecznika
tel. (62) 7429 – 652 - sekretariat Starostwa
e-mail:konsumenci@powiatpleszewski.pl
Godziny pracy:
od 18.09.2023 r. biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-12.00
Roszczeń przedsiębiorców."Przedsiębiorcą jest osoba prawna, jednostka organizacyjna, ale także osoba fizyczna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową" (art. 431 kodeksu cywilnego). Przedsiębiorcy poszukujący pomocy prawnej w dochodzeniu swych roszczeń powinni zwrócić się do radcy prawnego lub adwokata.
Ochrony danych osobowych - Zastrzeżenia dotyczące naruszenia danych osobowych można zgłaszać do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Infolinia 606 950 000, czynna w dni robocze od: 10:00 - 14:00. Adres: ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa, więcej informacji: https://uodo.gov.pl/
Ochrony dóbr osobistych - Osoby, poszukujące pomocy prawnej, których dobra osobiste zostały naruszone powinny zwrócić się do radcy prawnego albo adwokata. W niektórych sprawach dotyczących naruszenia dóbr osobistych można zgłaszać się do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich;
Infolinia: 800 676 676. Czynna w poniedziałki (10:00-18:00) oraz od wtorku do piątku (8:00-16:00), adres Aleja Solidarności 77, 00 - 090 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://www.rpo.gov.pl/
Ochrony praw pacjentów NFZ - W sprawach o naruszenie praw pacjenta można zgłaszać się do Rzecznika Praw Pacjenta Narodowego Funduszu Zdrowia;
Infolinia: 800 190 590. Czynna od poniedziałku do piątku (8:00-18:00) oraz w soboty (8:00-16:00), adres: ul. Młynarska 46; 01-171 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/rpp
Ochrony praw ubezpieczonych (w tym sprawy z zakresu ubezpieczeń społecznych) - W tego typu sprawach można zgłaszać się do Biura Rzecznika Finansowego;
Infolinia: 22 333 73 26 (27). Czynna w godz. 9:00-16:00, adres: Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://rf.gov.pl/
Ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych - Członkowie spółdzielni powinni dochodzić swoich roszczeń od spółdzielni w trybie opisanym w statucie spółdzielni, a po wyczerpaniu drogi wewnątrzspółdzielczej – przed sądem. W niektórych sprawach pomocy udzielić może Krajowa Rada Spółdzielcza;
adres: ul. Jasna 1A, 00-013 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://krs.org.pl/
Prawa pracy - W tego typu sprawach można zgłaszać się do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Warszawie;
Infolinia: 801 002 006 (dla tel. stacjonarnych) oraz 459 599 000 (dla tel. komórkowych). Czynna w godz. 9:00-15:00, adres: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://warszawa.pip.gov.pl/pl/(otwiera się w nowej karcie);
W sprawie sporów z organami administracji publicznej. Osoby poszukujące pomocy prawnej w dochodzeniu roszczeń od organów administracji publicznej powinny zwrócić się do radcy prawnego albo adwokata.