Zakupy w Internecie to już dla nas chleb powszedni. Kupujemy coraz więcej, odruchowo przechodząc przez kolejne kroki zamówienia. Niestety mechaniczne działania często mogą narazić nas na stratę. To właśnie na brak uwagi liczą nieuczciwe sklepy i oszuści. Europejskie Centrum Konsumenckie i CERT Polska radzą, jak szybko sprawdzić wiarygodność sklepu i nie dać się nabrać.
Telemarketer, który dzwoni z zaproszeniem na pokaz lub bezpłatne badania, ma obowiązek poinformować o tym, że odbędzie się tam sprzedaż. Konsument musi wcześniej na taki kontakt wyrazić zgodę. Urząd nałożył karę na firmę telemarketingową Arstele.
Dbając o bezpieczeństwo seniorów Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Policją i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. We wtorek, 15 października br. w Biurze Terenowym ZUS w Pleszewie, w ramach ogólnopolskiego DNIA SENIORA zorganizowano stoisko informacyjne Policji, ZUS-u oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pleszewie.
Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok dotyczący skutków stosowania postanowień niedozwolonych. Wyrok nie oznacza automatycznego przewalutowania kredytów, jednak ma znaczenie dla postępowań sądowych oraz konsumentów, których umowy zawierają klauzule niedozwolone. Zdaniem UOKiK, banki powinny wyeliminować z umów niedozwolone postanowienia umowne.