Na początku spotkania policjanci wyjaśnili do jakich metod uciekają się oszuści, na czym polega oszustwo „na policjanta” i „na wypadek”. Podkreślono, że przestępcy cały czas modyfikują swoje metody, dlatego tak ważna jest ostrożność i czujność. Na zakończenie prezentacji wyjaśnili jak uchronić się przed nieuczciwymi praktykami. W dalszej części spotkania mundurowi omówili zasady działania aplikacji " Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa" oraz "Moja Komenda", ich obsługę oraz możliwości wykorzystania. Został również omówiony temat koncepcji pracy dzielnicowego „Dzielnicowy bliżej nas”.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Małgorzata Nadera przestrzegała przed nadmierną ufnością i prosiła o zachowanie wzmożonej ostrożności podczas wizyt akwizytorów. W swojej prezentacji sporo miejsca poświęciła pokazom, podczas których często dochodzi do oszustw. Małgorzata Nadera omówiła także prawa jakie przysługują konsumentom oraz możliwości reklamacji z tytułu rękojmi i odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Rzecznik przestrzegała przed podpisywaniem umów bez czytania i zrozumienia ich treści, nieprzemyślanymi zakupami podczas pokazów, czy osobami podszywającymi się pod ich sprzedawcę prądu, dostawcę telewizji oraz zapraszającymi na rzekome bezpłatne badania lekarskie.
Na zakończenie debaty seniorzy otrzymali ulotki z radami jak nie paść ofiarą oszustów oraz kamizelki odblaskowe.