W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, UOKiK i Europejskie Centrum Konsumenckie wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony. Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji!
ZOFIA STAŃCZYK z Niepublicznego Liceum Ogólnokształcącego w Pleszewie wygrała XVI Wielkopolską Olimpiadę Wiedzy Konsumenckiej na szczeblu powiatowym, przeprowadzonym 27 kwietnia 2022 r. w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Staszica w Pleszewie. Do rywalizacji stanęli reprezentanci wszystkich szkół ponadpodstawowych z terenu powiatu pleszewskiego. Organizatorem konkursu był Powiatowy Rzecznik Konsumentów oraz Starostwo Powiatowego w Pleszewie.
„Wszyscy jesteśmy konsumentami” – pod takim hasłem obchodzimy w tym roku Światowy Dzień Konsumenta. Konsumentami są także uchodźcy z Ukrainy – specjalnie dla nich UOKiK oraz 6 innych instytucji przygotowały przydatne informacje, które ułatwią zakupy, podróżowanie i korzystanie z usług. UOKiK uruchomił też bezpłatne porady konsumenckie po ukraińsku pod nr tel. 801 440 220, 22 290 89 16 oraz e-mailem: uaporady@dlakonsumentow.pl
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny apeluje do polskich przedsiębiorców i konsumentów o solidarne zachowania w związku atakiem Rosji i Białorusi na Ukrainę. Konsumencie, kupuj świadomie: zwracaj uwagę na kody kreskowe: 460-469 (wyprodukowano w Federacji Rosyjskiej), 481 (wyprodukowano na Białorusi).
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął dwa postępowania przeciwko kancelarii Certo prowadzącej programy „Ulga od długu” oraz „Spłacam swoje długi”. Zarzuty dotyczą stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów oraz niedozwolonych postanowień umownych. Konsumencie, przed podpisaniem umowy z firmą oddłużeniową ustal, jakich dokładnie świadczeń się ona podejmie i ile to będzie kosztować.