TSUE odpowiedział na 5 pytań prejudycjalnych Sądu Okręgowego w Gdańsku. Wyrok Trybunału potwierdza dotychczasową linię orzeczniczą w sprawach konsumenckich. Trybunał uznał, że to sądy krajowe odpowiadają za prawidłowe ustalenie stanu faktycznego oraz zastosowanie prawa krajowego.
„Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci” pod takim hasłem UOKiK obchodzi w tym roku Światowy Dzień Konsumenta. Będziemy go świętować przez cały tydzień. Wejdź na portal konsument.edu.pl, który przygotowaliśmy wspólnie z Fundacją ProPublika i sprawdź, czy uda ci się uniknąć czyhających w sieci pułapek. Masz problem konsumencki? Skorzystaj z bezpłatnych porad online udzielanych podczas wideoczatów na Facebooku, od 15 do 19 marca.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, w wyniku której mogą otrzymać bony na zakupy – łączna wartość bonów wyniesie 7,5 mln złotych.
Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV. Od marca 2021 r. ulegają one zmianom - pojawią się nowe piktogramy, kody QR, znikną plusy, a sprzęt będzie oznaczany literami od A do G. Dzięki nowemu „prawu do naprawy” ograniczymy również elektrośmieci.
„Prosto od zagranicznego producenta, tanio”. „Nasi sprzedawcy z Azji”. „Klient jest importerem towaru”. Zanim skorzystasz z oferty sklepu internetowego, zachęcającego w ten sposób do zakupów - sprawdź, jakie masz prawa. Zwróć uwagę na dane przedsiębiorcy, jego siedzibę, czas dostawy. Upewnij się, że nie masz do czynienia jedynie z pośrednikiem, który za nic nie odpowiada.
Pobierz prezentację i dowiedz się, jakie zapisy w regulaminach e-sklepów są korzystne dla konsumentów, a jakich lepiej unikać.