Starostwo Powiatowe

w Pleszewie

KALENDARIUM STAROSTY PLESZEWSKIEGO

  • 14 listopada 2024 r.

    Starosta Pleszewski Maciej Wasielewskiwziął udział w GMINNYM DNIU SENIORA' 2024 w sali Klubu Seniora + w Gizałkach.

    Czytaj więcej...

POWIAT PLESZEWSKI
Herb i Flaga Powiatu PleszewskiegoHistoria powiatu pleszewskiegoNORDIC WALKING W POWIECIE PLESZEWSKIMInteraktywna mapa Powiatu PleszewskiegoNasz partner - Powiat AmmerlandPowiat Pleszewski na facebookuNasz serwis archiwalny

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie

     

"Wszyscy, z definicji, jesteśmy konsumentami. Konsumenci stanowią największą grupę ekonomiczną w gospodarce, wpływającą oraz pozostającą pod wpływem prawie każdej publicznej i prywatnej decyzji ekonomicznej... Ale są oni jedyną ważną grupą, której zdanie często nie jest wysłuchane".

John F. Kennedy, 15 marca 1962 r.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie
Starostwo Powiatowe w Pleszewie
ul. Poznańska 79 budynek D
parter, pokój nr 303

tel. (62) 7429 – 687- biuro Rzecznika
tel. (62) 7429 – 652 - sekretariat Starostwa
e-mail:konsumenci@powiatpleszewski.pl

Godziny pracy:

od 18.09.2023 r. biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-12.00



 

 

 

 

 

RZECZNIK KONSUMENTÓW ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI Z ZAKRESU:

  1. Umów sprzedaży.
  2. Umów o świadczenie usług przez "fachowców":
    1. Serwisy naprawcze,
    2. Firmy świadczące usługi remontowe,
    3. Wykonawców mebli stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie,
    4. Rzemieślników świadczących usługi.
  3. Umów o świadczenie usług.
  4. Umów telekomunikacyjnych.
  5. Umów turystycznych.
  6. Umów przewozowych i pocztowych.
  7. Umów bankowych.
  8. Umówna dostawę energii elektrycznej.

RZECZNIK NIE ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:

Roszczeń przedsiębiorców."Przedsiębiorcą jest osoba prawna, jednostka organizacyjna, ale także osoba fizyczna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową" (art. 431 kodeksu cywilnego). Przedsiębiorcy poszukujący pomocy prawnej w dochodzeniu swych roszczeń powinni zwrócić się do radcy prawnego lub adwokata.


Ochrony danych osobowych - Zastrzeżenia dotyczące naruszenia danych osobowych można zgłaszać do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Infolinia 606 950 000, czynna w dni robocze od: 10:00 - 14:00. Adres: ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa, więcej informacji: https://uodo.gov.pl


Ochrony dóbr osobistych - Osoby, poszukujące pomocy prawnej, których dobra osobiste zostały naruszone powinny zwrócić się do radcy prawnego albo adwokata. W niektórych sprawach dotyczących naruszenia dóbr osobistych można zgłaszać się do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich;

Infolinia: 800 676 676. Czynna w poniedziałki (10:00-18:00) oraz od wtorku do piątku (8:00-16:00), adres Aleja Solidarności 77, 00 - 090 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://www.rpo.gov.pl/


Ochrony praw pacjentów NFZ - W sprawach o naruszenie praw pacjenta można zgłaszać się do Rzecznika Praw Pacjenta Narodowego Funduszu Zdrowia;

Infolinia: 800 190 590. Czynna od poniedziałku do piątku (8:00-18:00) oraz w soboty (8:00-16:00), adres: ul. Młynarska 46; 01-171 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/rpp


Ochrony praw ubezpieczonych  (w tym sprawy z zakresu ubezpieczeń społecznych) - W tego typu sprawach można zgłaszać się do Biura Rzecznika Finansowego;

Infolinia: 22 333 73 26 (27). Czynna w godz. 9:00-16:00, adres: Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://rf.gov.pl/


Ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych - Członkowie spółdzielni powinni dochodzić swoich roszczeń od spółdzielni w trybie opisanym w statucie spółdzielni, a po wyczerpaniu drogi wewnątrzspółdzielczej – przed sądem. W niektórych sprawach pomocy udzielić może Krajowa Rada Spółdzielcza;

adres: ul. Jasna 1A, 00-013 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://krs.org.pl/


Prawa pracy - W tego typu sprawach można zgłaszać się do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Warszawie;

Infolinia: 801 002 006 (dla tel. stacjonarnych) oraz 459 599 000 (dla tel. komórkowych). Czynna w godz. 9:00-15:00, adres: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, więcej informacji na stronie: https://warszawa.pip.gov.pl/pl/(otwiera się w nowej karcie);


W sprawie sporów z organami administracji publicznej. Osoby poszukujące pomocy prawnej w dochodzeniu roszczeń od organów administracji publicznej powinny zwrócić się do radcy prawnego albo adwokata.

 

instytucje ochrony konsumentow

INFORMACJA O PLIKAC COOKIES (Ciasteczka)

Nasza serwis internetowy używa plików cookies (tzw. ciasteczka) oraz innych technologii w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie akceptujesz stosowanych przez nas technologii, powinieneś natychmiast opuścić tą stronę. W przeciwnym wypadku kliknij na przycisk Zrozumiałem.

Zrozumiałem