Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Pleszewie zostało powołane Zarządzeniem nr 25/08 Starosty Pleszewskiego z dnia 12 sierpnia 2008 roku w sprawie utworzenia Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Pleszewie. Centrum działa w strukturze Biura Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa. Głównym celem jest wspomaganie działań Starosty w wykonywaniu zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i współdziałania z innymi podmiotami publicznymi i prywatnymi w tym zakresie.
Do głównych zadań Centrum należy:
PCZK może pracować w trzech trybach:
Kierownikiem Centrum jest Kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa.
W trybie zwyczajnym /w godzinach pracy Starostwa/ obsługę Centrum zapewniają pracownicy Biura Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa, a po godzinach pracy wyznaczone przez Starostę osoby na dyżurach domowych przy służbowym telefonie komórkowym wg miesięcznych grafików ustalanych przez Kierownika.
W trybie alarmowym całodobową obsługę Centrum zapewniają pracownicy Biura Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa, natomiast w trybie nadzwyczajnym całodobową obsługę Centrum zapewniają pracownicy Biura i Stałego Dyżuru.
Jak skontaktować się z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego?
Można zrobić to osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego,
ul. Poznańska 79,
63 – 300 Pleszew,
II piętro, pokój 202, 204
lub za pomocą:
telefonu stacjonarnego dzwoniąc pod numer 62 7429 633, 62 7429 634,
faksu pod numerem 62 7429 634.