Ruszył nabór wniosków w ramach Programu Priorytetowego „Program Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej” Część 2) Fundusz Ekologii. Więcej informacji znajdziesz tutaj - https://wnioski.wfosgw.poznan.pl
Powiat Pleszewski podpisał umowę z Nadleśnictwem Taczanów o współfinansowaniu II etapu
„Remontu drogi powiatowej nr 4326 TACZANÓW DRUGI - KARMIN”
Całkowita wartość zadania 2.179.579 zł
Dotacja z Funduszu Leśnego 1.850.000 zł
Dziękujemy Lasom Państwowym za wsparcie finansowe inwestycji
Raport jest podsumowaniem działalności zarządu powiatu w 2022 roku. Obejmuje realizację przyjętych polityk, programów i strategii oraz uchwał rady powiatu.
Obowiązek sporządzenia corocznego raportu wprowadziła „Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 roku o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych”. Po raz pierwszy obowiązek ten był zastosowany w 2019 roku.
Zgodnie z art. 30a ust. 1 „Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym” (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1526 ze zm.) zarząd powiatu ma obowiązek w terminie do końca maja każdego roku przedłożyć radzie powiatu raport pod głosowanie.
Raport dot. stanu Powiatu Pleszewskiego za 2022 rok został przyjęty formalnie przez Zarząd Powiatu w Pleszewie uchwałą nr CXLVII/333/2023 na posiedzeniu w dn. 22 maja 2023 r. i przesłany Radzie Powiatu w Pleszewie w ustawowym terminie. Rada Powiatu w Pleszewie rozpatrzy dokument na sesji w dn. 30 czerwca 2023 r., na której podejmowana będzie uchwała w sprawie absolutorium dla zarządu powiatu.
Raport jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Pleszewie w zakładce „Akty prawne” - „Uchwały Zarządu Powiatu VI kadencji” - link do raportu:
Prawo obywateli do zabrania głosu w debacie nt. raportu
W debacie nad raportem mogą wziąć udział mieszkańcy powiatu. Obywatel, który chciałby zabrać głos w debacie na temat raportu, powinien wystosować do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 150 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień sesji, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie powiatu tj. do 29 czerwca 2023 roku. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tego limitu.