Raport jest podsumowaniem działalności Zarządu Powiatu w Pleszewie w 2019 roku. Obejmuje realizację przyjętych polityk, programów i strategii oraz uchwał Rady Powiatu w Pleszewie.
Obowiązek sporządzenia corocznego raportu wprowadziła „Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 roku o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych”. Po raz pierwszy obowiązek ten był realizowany w 2019 roku.
Zgodnie z art. 30a ust. 1 „Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym” (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 511) zarząd powiatu w terminie do 31 maja każdego roku powinien raport o stanie powiatu przedłożyć radzie powiatu pod głosowanie.
Jednak w związku z wystąpieniem w Polsce epidemii koronawirusa termin przedstawienia raportu na forum rady został przedłużony o 60 dni tj. do dnia 30 lipca 2020 roku. Wynika to z wprowadzonego art. 15zzzzzz do „Ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych”.
Raport został formalnie przyjęty przez Zarząd Powiatu w Pleszewie uchwałą nr XLVIII/105/2020 na posiedzeniu w dn. 27 maja 2020 roku i przesłany Radzie Powiatu w Pleszewie w dn. 2 czerwca 2020 roku.
Dokument jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Pleszewie w zakładce „Akty prawne” - „Uchwały Zarządu Powiatu VI kadencji”.
***
Raport dostępny także tutaj:
***
Zgodnie z przepisami Rada Powiatu w Pleszewie rozpatrzy raport podczas sesji w dn. 20 sierpnia 2020 r. (godz. 12:00), na której podejmowana będzie uchwała w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Pleszewie.
W debacie nad raportem mogą wziąć udział mieszkańcy. Obywatel, który chciałby zabrać głos na temat raportu, powinien wystosować do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 150 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie powiatu tj. do 19 sierpnia 2020 roku. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tego limitu.
***
Pobierz:
***
Tomasz Wojtala
Rzecznik Prasowy
Szanowni Państwo
Informujemy, iż obrady Rady Powiatu są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej www.powiatpleszewski.pl
Prosimy o zapoznanie się z tzw. klauzulą informacyjną
Klauzula informacyjna
o przetwarzaniu danych osobowych w związku z transmisją i utrwalaniem
za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk
z obrad sesji Rady Powiatu Pleszewskiego
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ (RODO) informuję, że: