Powiat Pleszewski rozstrzygnął konkurs na stanowisko dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Pleszewie. Starosta Pleszewski Maciej Wasielewski poinformował o zakończeniu procedury wraz z uzasadnieniem wyboru:
„Pan Piotr Janiak spełniał wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. W toku postępowania konkursowego wykazał się dobrą znajomością przepisów z zakresu ustroju samorządu terytorialnego, rynku pracy i instrumentów wsparcia, finansów publicznych i zamówień publicznych, bezpieczeństwa pracy oraz prawa administracyjnego. Legitymuje się wykształceniem, kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym w publicznych służbach zatrudnienia, wykraczającymi poza niezbędne minimum potrzebne do zajmowania tego typu stanowiska. Jako długoletni pracownik Powiatowego Urzędu Pracy, aktualnie od 7 lat na stanowisku zastępcy dyrektora, doskonale zna strukturę organizacyjną urzędu i zadania stawiane przed tą jednostką; posiada też nieodzowne doświadczenie w zarządzaniu zespołem. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej wykazał się dużymi umiejętnościami interpersonalnymi”.
***
PIOTR JANIAK ma 36 lat. Jest absolwentem Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Pleszewie. Ukończył studia: licencjackie z zarządzania i marketingu (specj. zarządzanie biznesem) w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Kaliszu, magisterskie z zarządzania i marketingu (specj. biznes międzynarodowy) na Politechnice Poznańskiej, a także studia podyplomowe; z ekonomii (mechanizmy strefy Euro) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, z doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych w Koszalinie, z zamówień publicznych i partnerstwa publiczno-prywatnego na Politechnice Poznańskiej. Pracę zawodową rozpoczął w 2005 r. w Domu Pomocy Społecznej w Pleszewie. Od 2006 r. zatrudniony w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pleszewie. Przeszedł poszczególne szczeble awansu: pomocy administracyjnej, referenta w dziale rynku pracy, pośrednika pracy, a od 2013 r. zastępcy dyrektora PUP. Posiada licencje zawodowe pośrednika pracy oraz pośrednika pracy I stopnia. Był współpracownikiem Europejskiego Portalu Mobilności Zawodowej EURES i asystentem Wielkopolskiego Obserwatorium Rynku Pracy przy WUP w Poznaniu. Ukończył kursy z zakresu: KPA, RODO, kontroli zarządczej, zamówień publicznych, standardów rynku pracy, zawodoznawstwa, promocji zatrudnienia, obsługi klienta, aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych.
Tomasz Wojtala
Rzecznik Prasowy