Starostwo Powiatowe

w Pleszewie

KALENDARIUM STAROSTY PLESZEWSKIEGO

  • 11 listopada 2024 r.

    Obchody Narodowego Święta Niepodległości w Pleszewie. Kwiaty pod Murem Pamięci przy kościele pw. Ścięcia św. Jana Chrzciciela w Pleszewie - w imieniu...

    Czytaj więcej...

POWIAT PLESZEWSKI
Herb i Flaga Powiatu PleszewskiegoHistoria powiatu pleszewskiegoNORDIC WALKING W POWIECIE PLESZEWSKIMInteraktywna mapa Powiatu PleszewskiegoNasz partner - Powiat AmmerlandPowiat Pleszewski na facebookuNasz serwis archiwalny
Edukacja dla Biznesu w powiecie pleszewskim

„Zdrowi, bezpieczni, aktywni” - Dzień Seniora w ZUS Pleszew

d
Dbając o bezpieczeństwo seniorów Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Policją i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. We wtorek, 15 października br. w Biurze Terenowym ZUS w Pleszewie - w ramach ogólnopolskiego DNIA SENIORA - zorganizowano stoisko informacyjne Policji, ZUS-u oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Osoby starsze, ze względu na swój wiek, ufność oraz ograniczony dostęp do informacji o nowych metodach działań nieuczciwych przedsiębiorców narażone są w sposób szczególny na nieuczciwe praktyki rynkowe.

h 1

W ramach DNIA SENIORA specjaliści z ZUS udzielali porad emerytalnych. Asp. Monika Kołaska oraz dzielnicowy st. asp. Mariusz Nicke z Komendy Powiatowej Policji w Pleszewie przypominali o sposobach manipulacji i podstępnych działaniach przestępców, którzy okradają starsze osoby w ich mieszkaniach. Radzili także, jak się przed nimi obronić i co zrobić w razie zaistnienia takiej sytuacji.

h 3

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Małgorzata Nadera przestrzegała przed nadmierną ufnością i prosiła o zachowanie wzmożonej ostrożności podczas wizyt akwizytorów. Udzielała porad prawnych z zakresu m.in. zwrotów towarów zakupionych w lokalu przedsiębiorstwa, prawa do odstąpienia od umów zawartych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa; reklamacji towarów wadliwych z tytułu rękojmi i gwarancji. Rzecznik przestrzegała przed podpisywaniem umów bez czytania i zrozumienia ich treści, nieprzemyślanymi zakupami podczas pokazów, czy osobami podszywającymi się pod ich sprzedawcę prądu, dostawcę telewizji oraz zapraszającymi na rzekome bezpłatne badania lekarskie.

Najważniejszym założeniem wspólnej kampanii jest informowanie starszych osób o metodach, którymi posługują się oszuści, aby przekonać seniorów do przekazania im swoich oszczędności. Urzędnicy wspólnie z policjantami radzili jak się przed nimi obronić i co zrobić w razie zaistnienia takiej sytuacji.

h 5

Podczas spotkań seniorzy otrzymali ulotki informacyjne, gadżety oraz kamizelki odblaskowe.

INFORMACJA O PLIKAC COOKIES (Ciasteczka)

Nasza serwis internetowy używa plików cookies (tzw. ciasteczka) oraz innych technologii w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie akceptujesz stosowanych przez nas technologii, powinieneś natychmiast opuścić tą stronę. W przeciwnym wypadku kliknij na przycisk Zrozumiałem.

Zrozumiałem