Osoby starsze, ze względu na swój wiek, ufność oraz ograniczony dostęp do informacji o nowych metodach działań nieuczciwych przedsiębiorców narażone są w sposób szczególny na nieuczciwe praktyki rynkowe.
W ramach DNIA SENIORA specjaliści z ZUS udzielali porad emerytalnych. Asp. Monika Kołaska oraz dzielnicowy st. asp. Mariusz Nicke z Komendy Powiatowej Policji w Pleszewie przypominali o sposobach manipulacji i podstępnych działaniach przestępców, którzy okradają starsze osoby w ich mieszkaniach. Radzili także, jak się przed nimi obronić i co zrobić w razie zaistnienia takiej sytuacji.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Małgorzata Nadera przestrzegała przed nadmierną ufnością i prosiła o zachowanie wzmożonej ostrożności podczas wizyt akwizytorów. Udzielała porad prawnych z zakresu m.in. zwrotów towarów zakupionych w lokalu przedsiębiorstwa, prawa do odstąpienia od umów zawartych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa; reklamacji towarów wadliwych z tytułu rękojmi i gwarancji. Rzecznik przestrzegała przed podpisywaniem umów bez czytania i zrozumienia ich treści, nieprzemyślanymi zakupami podczas pokazów, czy osobami podszywającymi się pod ich sprzedawcę prądu, dostawcę telewizji oraz zapraszającymi na rzekome bezpłatne badania lekarskie.
Najważniejszym założeniem wspólnej kampanii jest informowanie starszych osób o metodach, którymi posługują się oszuści, aby przekonać seniorów do przekazania im swoich oszczędności. Urzędnicy wspólnie z policjantami radzili jak się przed nimi obronić i co zrobić w razie zaistnienia takiej sytuacji.
Podczas spotkań seniorzy otrzymali ulotki informacyjne, gadżety oraz kamizelki odblaskowe.