Minął miesiąc od uruchomienia Elektronicznego Systemu Obsługi Klientów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Pleszewie. Efekty pracy wydziału są na bieżąco monitorowane i analizowane. Prezentujemy podsumowanie miesiąca od startu e-kolejki 8 kwietnia do 8 maja 2019 roku. W tym okresie - 19 dni roboczych - wydział rozpatrzył w sumie 2.954 spraw; z tego 2.943 pozytywnie, a 11 negatywnie. Średni czas oczekiwania na obsługę wyniósł 12 minut i 44 sekundy, a średni czas obsługi na stanowisku 10 minut i 41 sekund. System e-kolejkowy sprawdza się w codziennej praktyce; wprowadza kolejność przyjęć, pozwala uniknąć tłoku w urzędzie, przyspiesza obsługę i usprawnia bieżącą pracę. Zobacz statystyki...
Najwięcej spraw, jakie wpłyneły do KM dotyczy „Rejestracji pojazdów z kraju i zagranicy” - 872 oraz „Odbioru dowodów rejestracyjnych” - 790, dalej plasuje się „Wyrejestrowanie / Zgłoszenie sprzedaży, Wpis / Wykreślenie HAK,GAZ,VAT,PIT,CIT” - 558, „Prawa jazdy i Ośrodki Szkolenia Kierowców” - 466, „Wymiana, wtórnik dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych, zagubienie dowodu lub tablic, wydanie zaświadczenia lub kserokopii dokumentów rejestracyjnych” - 229. Najmniej jest spraw z zakresu „Transport (zezwolenia, licencje, zaświadczenia, zezwolenia na przejazd pojazdów nienormatywny)” - tylko 39.
Średni czas oczekiwania na obsługę w omawianym okresie wyniósł 12 minut i 44 sekundy. Najdłużej czeka się do „Rejestracji pojazdów” - 17:24, a najkrócej do kolejki „Transport” - 4:10.
Średni czas obsługi na stanowisku to 10 minut i 41 sekundy. Najdłużej trwa obsługa przy okienkach „Prawa jazdy i OSK” - 15:49 i „Rejestracja pojazdów” - 13:48, natomiast najkrócej do „Wyrejestrowania / Zgłoszenia sprzedaży…” - 6:27.
Tomasz Wojtala
Rzecznik Prasowy