Wydział Ochrony Środowiska ogłasza rozpoczęcie IX edycji „Programu usuwania wyrobów azbestowych z terenu Powiatu Pleszewskiego”. Program finansowany jest przez samorząd powiatowy, gminy oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. A oto szczegóły...
Program realizuje Powiat Pleszewski we współpracy z gminami Pleszew, Dobrzyca, Chocz, Czermin, Gizałki i Gołuchów oraz WFOŚiGW w Poznaniu.
Mieszkańcy mogą składać wnioski do właściwego urzędu gminy w terminie od 15 lutego do 31 sierpnia 2018r.
Usuwaniem materiałów z azbestem - ze względu na ich szkodliwość dla zdrowia ludzkiego - zajmują się wyspecjalizowane firmy. Zlecenie będzie realizować firma, wyłoniona w przetargu. Prace mają być zakończone do końca września 2018 roku. Usługa będzie polegać na odbiorze, pakowaniu, załadunku, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów azbestowych, złożonych na paletach lub pryzmach. UWAGA! Dotacja nie obejmuje finansowania kosztów demontażu eternitu z dachu, ani zakupu nowych pokryć dachowych.
Program, regulamin, wzór wniosku oraz niezbędne formularze są dostępne w urzędach gmin, a także w wersji elektronicznej na stronie internetowej www.powiatpleszewski.pl w zakładce „Usuwanie azbestu”.
W 2017 r. w Powiecie Pleszewskim było 139 wniosków o usunięcie materiałów azbestowych. W sumie wywieziono 350 ton materiałów. Roboty prowadzone były od czerwca do listopada 2017. Wykonała je profesjonalna firma RENOVO z Łodzi. Koszt całej operacji wyniósł 108.172 zł. Azbest został unieszkodliwiony w Zakładzie Utylizacji Odpadów w Koninie.
Tomasz Wojtala
Rzecznik Prasowy