Kinga Bargenda z Zespołu Szkół Technicznych w Pleszewie wygrała XV Wielkopolską Olimpiadę Wiedzy Konsumenckiej na szczeblu powiatowym, przeprowadzonym 6 marca 2019 r. w Zespole Szkół Usługowo-Gospodarczych. Do rywalizacji stanęli reprezentanci wszystkich szkół ponadpodstawowych Powiatu Pleszewskiego. Organizatorem konkursu był Powiatowy Rzecznik Konsumentów oraz Starostwo Powiatowego w Pleszewie.
Na otwarciu konkursu obecny był Starosta Pleszewski Maciej Wasielewski.
Organizatorzy przygotowali testy z 60 pytaniami z zakresu m.in. ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, ustawy o kredycie konsumenckim, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, prawa telekomunikacyjnego, prawa bankowego oraz kodeksu cywilnego. Czas na odpowiedzi wynosił 60 minut.
W finale konkursu powiatowego, na podstawie wyników pisemnego testu, zostało wyłonionych trzech laureatów – zostali nimi uczniowie, którzy uzyskali największą liczbę punktów. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe - ufundowane przez Starostę Pleszewskiego - I miejsce – czytnik ebooków Amazon Kindle, za II lokatę – tablet Huawei, a za III – smartband Huawei oraz powerbank.
Dla wszystkich uczestników przygotowano okolicznościowe dyplomy oraz publikację „Przyroda parków podworskich Powiatu Pleszewskiego”. Laureaci będą reprezentować Powiat Pleszewski na finale wojewódzkim XV Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej w Poznaniu, który zaplanowano na 11 kwietnia br.
Olimpiadę powiatową wygrała KINGA BARGENDA z Zespołu Szkół Technicznych w Pleszewie. Po dogrywce, II miejsce zajął PIOTR KRZYSZOWSKI z I Liceum Ogólnokształcące im. St. Staszica w Pleszewie, a na III miejscu uplasował się ŁUKASZ WERDEN - uczeń reprezentujący Zespół Szkół Przyrodniczo-Politechnicznych CKU w Marszewie.
Dyplomy i nagrody wręczyli Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie Małgorzata Nadera i Wicestarosta Pleszewski Damian Szwedziak.
Honorowymi patronami olimpiady są Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Marszałek Województwa Wielkopolskiego.
Konkurs ma na celu propagowanie wiedzy konsumenckiej wśród młodzieży.
(tw)