SENIORIADA stała się doskonałą okazją do połączenia sił przez różne instytucje, zajmujące się ochroną praw seniorów. Wspólne stanowisko promocyjne stworzyła policja, ratownicy medyczni z PCM, Biuro Terenowe ZUS oarz Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie.
Fot. Piotr Fehler "Gazeta Pleszewska"
Osoby starsze - ze względu na swój wiek, ufność i nieznajomość przysługujących im praw - w sposób szczególny narażone są na nieuczciwe praktyki rynkowe. O co uczestnicy Senioriady pytali rzecznika konsumentów? Najczęstsze pytania dotyczyły prawa do odstąpienia od umów zawartych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa; reklamacji towarów wadliwych z tytułu rękojmi i gwarancji; dokonywania zwrotów towarów zakupionych na odległość i w sposób tradycyjny. Rzecznik konsumentów Małgorzata Nadera przestrzegała przed podpisywaniem umów bez czytania i zrozumienia ich treści, nieprzemyślanymi zakupami podczas pokazów domowych czy w wynajętych salach, przed rzekomo bezpłatnymi badaniami lekarskimi, przed oszustami, podszywającymi się pod reprezentantów energetyki, firm telekomunikacyjnych. Na stoisku udostępniono ulotki i materiały informacyjne o prawach konsumenckich.